TALK Journey series 【アソビヅクリの旅 #02】自主制作アニメを作ろうと思った経緯【たろちんの旅 #03】生き残ったが人生観、死生観は変わらないことを確認した【たろちんの旅 #02】ドリキャスからインターネットに入る【たろちんの旅 #01】たろちんとしおひがりの出会い【アソビヅクリの旅 #01】アニメ業界に属さずにアニメを作るということ【松浦直紀の旅 #03】美しいものが増えるより、美しいと感じる心が増えるほうがいい【松浦直紀の旅 #02】 「楽しい」や「わかりやすい」だけじゃない価値があっていいと思う【しのの旅 #03】音がない一瞬の映像で共感を作る【しのの旅 #02】最高潮の瞬間に自由と力を与えたい【水江未来の旅 #03】アニメが横断し始めて、混沌としているが刺激的である【水江未来の旅 #02】「水江西遊記(仮)」について【水江未来の旅 #01】アニメーションにおけるノンナラティブな表現とは?【ミチノク峠の旅 #03】作品「ミチノク峠」について【ミチノク峠の旅 #02】焦らない、マインドフルネス、考えない【ミチノク峠の旅 #01】日本版ブラザー・ベアを作りたい【room6木村の旅 #03】インタラクティブ要素があるゲームは複雑系の極地【room6木村の旅 #02】京都のオフィスのこと、ゲームが面白くなる最後の一踏ん張りに迫る!【room6木村の旅 #01】インディーゲームにおける音楽の重要性、room6が設立されるまでの経緯に迫る!【松浦直紀の旅 #01】 宇宙で自分しか気づいていないこと【しおひがりの旅 #03】細かく語らないことによって不安はない?【しおひがりの旅 #02】 最終的にはたとえ話のみで話をしたい【しおひがりの旅 #01】常にエピソードトークを狙う姿勢【しのの旅 #01】空を知らない鳥の話 TALK Journey series English 【Room6 Kimura’s Journey #03】]Games with Interactive Elements: The Pinnacle of Complex Systems【Room6 Kimura’s Journey #02】 The Kyoto Office and the Final Push to Make Games More Enjoyable!【Room6 Kimura’s Journey #01】 Exploring the Importance of Music in Indie Games and the Establishment of Room6! English version, title subject to change.【Shiohigari’s Journey #03】Is There No Anxiety in Not Detailing Everything?【Shiohigari’s Journey #02】Ultimately Wanting to Converse Only Through Metaphors【Shiohigari’s Journey #01】Always Aiming for Episode-Worthy Conversations【Asobizukuri’s journey #01】Creating Anime Without Belonging to the Anime Industry【Naoki Matsuura’s Journey #03】It’s Better for the Heart to Grow More Capable of Finding Beauty than for Beautiful Things to Increase【Naoki Matsuura’s Journey #02】I Believe There Should Be Value Beyond Just “Fun” and “Easy to Understand”(Under Review)【Naoki Matsuura’s Journey #01】 What Only I Notice in the Universe【Mizue Mirai’s Journey #03】 Anime is Starting to Cross Boundaries, Becoming Chaotic but Exciting【Mizue Mirai’s Journey #02】About Mizue Saiyuki(tentative)【Mizue Mirai’s Journey #01】 What is Non-Narrative Expression in Animation?
【Room6 Kimura’s Journey #01】 Exploring the Importance of Music in Indie Games and the Establishment of Room6! English version, title subject to change.
【Naoki Matsuura’s Journey #03】It’s Better for the Heart to Grow More Capable of Finding Beauty than for Beautiful Things to Increase
【Naoki Matsuura’s Journey #02】I Believe There Should Be Value Beyond Just “Fun” and “Easy to Understand”(Under Review)